( 02) wymiana paska rozrządu

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Rossi
    Classic
    • 2010
    • 38

    ( 02) wymiana paska rozrządu

    Witam.
    Odebrałem nową 1,4 TSI i mam kilka wątpliwości.
    Mam zmienne okresy przeglądów i w książce napisane jest że pierwszy przegląd po 30 000km lub 2 latach (rozumiem że pierwsza wymiana oleju również wtedy). Jednak na naklejce na drzwiach mam przegląd za 15000km lub w 20 010 r - to dopiero super technologia. Pomylili się i chodziło o 2010, ale nadal nie wiem czy wymiana oleju "pokaże się" na desce (brak MAXI DOT) czy mam jechać po 15 tyś ?

    Druga sprawa to jaki jest olej, czy sprawdzać jego poziom i ewentualnie dolewać ?

    No i jeszcze pytanie o kurtyny, wersja Ambiente ma je w standardzie jednak ja mam oznaczenia tylko na przednich słupkach, a w salonie widziałem że mają oznaczenia na 3 rzędach. Czy ktoś kto ma Ambiente może mi to potwierdzić.

    Pozdrawiam
  • czyzyk64
    Elegance
    • 2008
    • 866

    #2
    ( 02) wymiana paska rozrządu

    Mam takie pytanko.
    Moja octavia 2 1,9 tdi 105km ma teraz przejechane 94.000 km czy już czas na wymianę paska rozrządu ???
    Nie chciałbym się zdziwić, dzwoniłem do ASO i powiedzieli że dopiero przy 120.000 km.
    Powiedzieli równiez , że wymiana pompy nie jest konieczna.
    Co sądzicie o tej technice ( bez pompy) czy faktycznie można wymieniać pasek bez wymiany pompy? i czy czekać do 120.000 jak mówią w ASO???

    Komentarz

    • fernando
      RS
      S_OCP Member
      • 2006
      • 1890

      #3
      czyzyk64, prawda jest taka, że organoleptycznie ciężko jest stwierdzić, ile jeszcze pasek wytrzyma... Jeśli chcesz przyoszczędzić, to przeanalizuj, czy jest to pasek orginalny, czy wiesz, jak auto było eksploatowane (trasa/miasto, kapelusz/cegła na gazie itp.) i sam podejmij decyzje. Z reguły wcześniejsza wymiana paska rozrządu jako taka nie ma negatywnych konsekwencji dla stanu auta :wink:

      Komentarz

      • Maicroft
        Moderator
        S_OCP MemberModeratorr
        • 2004
        • 25757
        • Audi

        #4
        Jak kolejne 9kkm przejedziesz w miare szybko, to wymien wraz z przegladem przy 105kkm, o ile oliwe zmieniasz co 15kkm

        Co do pompy, roznice w cenie rozrzadu z pompa, a bez pompy nie jest taka duza. Warto zrobic komplet, wielu tu na forum zaoszczedzilo, a potem byly problemy, jak pompa przeciekala, albo zatarla sie i pasek poszedl :diabelski_usmiech
        Spritmonitor.de

        Komentarz

        • Witek1952
          Ambiente
          • 2007
          • 196

          #5
          Zamieszczone przez fernando
          czyzyk64, prawda jest taka, że organoleptycznie ciężko jest stwierdzić, ile jeszcze pasek wytrzyma... Jeśli chcesz przyoszczędzić, to przeanalizuj, czy jest to pasek orginalny, czy wiesz, jak auto było eksploatowane (trasa/miasto, kapelusz/cegła na gazie itp.) i sam podejmij decyzje. Z reguły wcześniejsza wymiana paska rozrządu jako taka nie ma negatywnych konsekwencji dla stanu auta :wink:
          Witam serdecznie.Tak to prawda ale pod warunkiem, że użyjesz paska dobrej jakości. Pompę to raczej bym zmienił. Pozdrawiam.
          Witek

          Komentarz

          • ufo
            L&K
            • 2008
            • 1475
            • Octavia III combi (5E5)
            • CKFC 2.0 TDI CR 150 KM

            #6
            czyzyk64, ja mam stalą regułę i wymieniam pasek razem z pompa co 90 tys.km. raz zabrakło mi 3 tys. do wymiany w/g książki i co???...moglem oglądać tłoki nie otwierając maski. wspaniały widok. dodam jeszcze, ze od tamtej przykrej niespodzianki a było to około 12 lat temu, wymianę robię tylko na oryginalne części, szczególnie takie rzeczy jak rozrząd, hamulce itd... i wszystko hula :lol:

            Komentarz

            • mane
              Drive
              • 2008
              • 72

              #7
              Ja pasek zmieniałem przy 90 tys. Niby w książce pisze, że wymianę robi się co 120 tys., lecz co 90 tys. zalecane jest sprawdzenie stanu rozrządu,. A jak mówi mój mechanik, cytuję:
              "Jak mam to porządnie sprawdzić, to muszę rozebrać. A jak będzie już rozebrane no to lepiej od razu wymienić" :lol:

              Komentarz

              • wojciech_
                Ambiente
                • 2008
                • 164

                #8
                czyzyk64, widzialem pasek, ktory po 50tys zaczal gubic zabki!! Twoj juz "na siebie zarobil" i czy teraz czy pozniej bedziesz musial poniesc wydatek i go wymienic. Ile zaoszczedzisz wymieniajac go pozniej a nie teraz? A ile stracisz jesli nie wytrzyma do "pozniej"?

                Komentarz

                • truskawaa
                  Drive
                  • 2009
                  • 49

                  #9
                  A o jakiej pompie mówicie bo ja nie bardzo jestem w temacie a moja skoda ma już przejechane 150tys km i nie wiem czy ta pompa była wymieniana (wiem że pasek był zmieniony)

                  [ Dodano: Pon 26 Sty, 09 00:40 ]
                  :?:

                  Komentarz

                  • zurcio
                    RS
                    • 2008
                    • 2046

                    #10
                    Zamieszczone przez truskawaa
                    A o jakiej pompie mówicie bo ja nie bardzo jestem w temacie a moja skoda ma już przejechane 150tys km i nie wiem czy ta pompa była wymieniana (wiem że pasek był zmieniony)

                    [ Dodano: Pon 26 Sty, 09 00:40 ]
                    :?:
                    Pompa wody
                    Nie dyskutuj nigdy z idiotą, najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem ...

                    Komentarz

                    • Salvatore
                      Rider
                      • 2008
                      • 282

                      #11
                      Pompa wody. Jest napędzana paskiem rozrządu, dlatego powinno się ją zmieniać razem z paskiem. Cena pompy 150 zł.

                      Komentarz

                      • krisrzep
                        Classic
                        • 2009
                        • 5

                        #12
                        czyzyk64, "moj" mechanior w ASO powiedzial ze przy autach prywatnych zawsze zaleca 90 tys. km.

                        Co do tej pompy wody, to ona zawsze, tak jak rolki prowadzace i napinajaca, powinna byc wymieniona razem z paskiem.

                        A nie myslicie ze nazwa "pompa wody" jest troszke niepoprawna. Przeciez w ukladach chlodzenia wody juz od dawna sie nie stosuje .......
                        krisrzep

                        Komentarz

                        • piotras74
                          Rider
                          • 2008
                          • 738

                          #13
                          Polecam wymianę paska razem z pompą.


                          W firmowej Astrze classic pasek pękł przy 98 tys a miał wytrzymać co najmniej do 115 tys. Koszt dla mnie zerowy (firma płaciła) ale auta 3 tyg nie miałem. W Partnerze wymieniłem pasek przy 90 tys chociaż serwis zapewniał, że 120 tys powinienem przejechać. Ponadto powodem do wymiany paska nie zawsze musi być jego mechaniczne uszkodzenia (pęknięcia itp.) ale również to że pasek się wyciąga.

                          Co do pompy wody to ostatnio musiałem wszystko rozbierać jeszcze raz. Wysiadło ogrzewanie. Po sprawdzeniu całego układu skończyło się na wymianie całej pompy. Pękła (rozsypała się na kawałki) plastikowa nakładka ze śmigiełkami, która tłoczy płyn do układu. Rozrząd w mojej 01 poprzedni właściciel robił przy 95 tys a pompa wysiadła przy 112 tys. Tak więc jak będzie wszystko rozebrane to najlepiej wymienić również pompę - redukcja późniejszych , dodatkowych kosztów, które w moim przypadku wyniosły 4 stówki.

                          Komentarz

                          • wiking
                            Ambiente
                            • 2009
                            • 117

                            #14
                            Witam przebieg mojej o2 to 50 tys. 3.5 roku kupiony od szefa ja tak duzo nie jezdzę ok.10 tys. rocznie kiedy wymienić rozrząd

                            [ Dodano: Sro 06 Sty, 10 18:14 ]
                            po 5 latach ,a naprzykład przejechane tylko np.75tys.

                            Komentarz

                            • czyzyk64
                              Elegance
                              • 2008
                              • 866

                              #15
                              wiking Jeżeli masz wiedzę , że obecny pasek jest oryginalnym paskiem, to jeżdziłbym do tych 90 tyś km, i wtedy wymiana paska pompy rolki i napinacza tez dobrej jakości.

                              Komentarz

                              • wiking
                                Ambiente
                                • 2009
                                • 117

                                #16
                                tak auto było kupione jak pracowałem u niego to znam całą historię

                                Komentarz

                                • Gregor74
                                  Drive
                                  • 2009
                                  • 65
                                  • Octavia II (1Z3)
                                  • BJB 1.9 TDI PD 105 KM

                                  #17
                                  wiking, Według moich dwóch znajomych mechaników zajmujących sie skodami kompletny pasek rozrządu + pompe najlepiej wymienić przy ok.90tkm lub do 5 lat jeśli małe przebiegi robisz.
                                  Pozdrawiam,
                                  Grzegorz

                                  Komentarz

                                  • szkoda
                                    RS
                                    S_OCP Member
                                    • 2005
                                    • 22543

                                    #18
                                    też będę wymieniał wcześniej, jakoś im kurcze nie ufam
                                    saport techniczny baj DGW
                                    była BKD+DSG '05 120kkm
                                    była BXE '08 190kkm
                                    no i nie ma :-)

                                    Komentarz

                                    • adamzg
                                      Ambiente
                                      • 2008
                                      • 155

                                      #19
                                      A jak zalecacie wymiane w O2 2,0TDI 140PS

                                      Komentarz

                                      • piotrek_gdy
                                        RS
                                        • 2008
                                        • 7723
                                        • Volkswagen
                                        • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                                        #20
                                        adamzg, w zalezności od VINu w BKD to 120Tkm albo 150Tkm
                                        przyjemność z jazdy zapewnia avant A4 quattro 2,0TFSI

                                        wyprzedaż garażowa części do O2-plastiki,elektronika, ramka RNS, dekory czarny karbon, inne, inne-proszę pytać na PW

                                        Komentarz

                                        • andriu21tg
                                          L&K
                                          S_OCP Member
                                          • 2008
                                          • 1499

                                          #21
                                          dokladnie bxe ma pasek po 150kkm ew. 5 lat. wiec spoko majonez

                                          Komentarz

                                          • DGW
                                            RS
                                            S_OCP Member
                                            • 2006
                                            • 2330

                                            #22
                                            Ciekawe w jakim stanie i czy w ogóle dojadą do takiego przebiegu :roll:
                                            NFPNorth-West
                                            2.0TDI-ET=12.660s,>367KM/567Nm
                                            WARSZTAT www.dsize.pl
                                            ->
                                            CENNIK warsztat 01.01.11 <-plik do pobrania tel. 790226060
                                            spieszmy się kochać ludzi... 30.05.09 J.W. [i]

                                            Komentarz

                                            • kropeck
                                              RS
                                              • 2009
                                              • 2319
                                              • Octavia II (1Z3)
                                              • BLF 1.6 FSI 115 KM

                                              #23
                                              Zamieszczone przez andriu21tg
                                              dokladnie bxe ma pasek po 150kkm ew. 5 lat. wiec spoko majonez
                                              pozwoliłem sobie założyć nowy topic z (myślę) interesującymi informacjami eksploatacyjnymi naszych furek: http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=453200#453200
                                              Pozdrawiam,
                                              Michał

                                              Nie piję piwa - jedynie JACK DANIELS! :-)

                                              Komentarz

                                              • kmink
                                                L&K
                                                • 2007
                                                • 1360
                                                • Superb III (3V3)

                                                #24
                                                do roku modelowego 2006 włącznie pasek rozrządu w silniku BXE wymienia sie co 120tys km
                                                od roku modelowego 2007 włącznie pasek rozrządu w silniku BXE wymienia się co 150tys km
                                                Chiptuning, serwis FAP/DPF i inne....Poznań
                                                https://www.facebook.com/pages/TuneF...09364479166793

                                                www.tuneforce.pl
                                                www.dpfserwis.pl

                                                Komentarz

                                                • szkoda
                                                  RS
                                                  S_OCP Member
                                                  • 2005
                                                  • 22543

                                                  #25
                                                  Zamieszczone przez dobrygrzeswawa
                                                  Ciekawe w jakim stanie i czy w ogóle dojadą do takiego przebiegu :roll:
                                                  hej przygodo, do odważnych swiat należy :lol:
                                                  saport techniczny baj DGW
                                                  była BKD+DSG '05 120kkm
                                                  była BXE '08 190kkm
                                                  no i nie ma :-)

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...